19 Haziran 2016 Pazar

Cambaz- Ceyda Sarıhan// Kitap Yorumu

Kitabın adı: Cambaz
Kitabın yazarı: Ceyda Sarıhan
Kitabın yayınevi: Dex
Sayfa sayısı: 500
Kitabın türü: Romantik
Kitabın kapağı: Karton kapak
Goodreads puanı: 4
Benim puanım 5




Arka kapak;
Aklı ile kalbi arasında sıçrayan bir cambaz varmış…
İki adam iki aşk arasında,
İhanet ile dostluk arasında,
Ölümle yaşam arasında,
Gerçek ile masal arasında...

Herkes öldürür sevdiğini...
Kolay olandır katil olmak. Büyütmek zordur.
En büyük aşk bile kurtulamaz celladın elinden, solar.
Gitmek, kolay. Kalmak zor.
Ölmek kolay, yaşamak zor.
İhanet kolay, güvenmek zor.
Zoru sever, kolayı seçeriz çünkü düşmek kolay , cambazlık zor.


Yorumum;
 Kitaba çok büyük önyargılarla başladığımı itiraf etmeliyim çünkü bildiğiniz üzre Türk genç edebiyat yazarlarının kitapları klişe ve amatör oluyor. İnsan sürekli aynı hikayeyi başka karakterlerden dinliyormuş gibi hissediyor. E haliyle bir süre sonra bu sizi sıkıyor. Cambaz'dan da böyle bir beklentim vardı. Neyseki bütün beklentilerimi tersine çevirip bana kendini kanıtladı. 
  Konusu her ne kadar ilk başta klişeymiş gibi gözükse de sonuna geldiğinizde özgün olduğunu anlıyorsunuz. Zaten öyle bir sonu var ki kitabı camdan atıp peşinden atlama isteği doğuruyor. Şahsen ben okurken hiç de öyle biteceğini düşünmemiştim, aklıma bile gelmemişti.
  Konusundan bahsetmem gerekirse; Gül Bahar adlı gözü pek kızımız Gül adını kullanmayı tercih ediyor, Gül hayatının monotonluğun sıkılmış bir şekilde motor üzerinde seyahat ederken sağ kalması imkansız bir kaza geçiriyor neyseki Gül kafatasında birkaç çatlak ve vücudunda kırıklarla beraber sağ kalmayı başarıyor fakat bir sorun var; hafızası pek de iyi değil artık. Kişilerin kim olduklarını hatırlıyor ama kişiyle birlikte yaşadığı olayları hatırlayamıyor. Hastane yatağında uyandığından beri de Bahar ismini kullanmasıyla yepyeni bir hayata başlıyor Gül. Tabi Bahar'ın Gül'ü arkada bırakıp devam etmesinin kolay olacağını kimse söylemedi.
  Ben bir türlü Bahar'ı sevemedim, Gül çok daha iyiydi. Bahar o kadar saf ki Dünya üçgen deseniz inanacak onun aksine Gül gayet güçlü ve dediğim dedik bir karakter. Yazarın bir kişiyi bu kadar parçalayıp sanki iki farklı karaktermiş gibi hissettirmesi de büyük bir başarı bence.
  Çok sevdiğim bir Yaman'ımız var bir de. Yaman, Gül'ün beş yıllık sevgilisi ve kendisi bir müzisyen. Kitabın başından sonuna kadar Güney'i sevmeyip Yaman'ı sevdim çünkü sanki Yaman her şeyin başındayken Güney onun yerini çalıyormuş gibi hissettim. Güney sanki istenmeyen davetsiz misafirken evin sahibi oluyor. Ki biraz da öyle oldu. 
  Biraz da kitabın kötü yönünden bahsedelim; sürükleyici değildi. Belki bazıları farklı düşünüyordur ama ben kitabı sürükleyici bulmadım, haliyle de bir haftayı buldu bitirmem. Bir türlü bir sonraki bölümde ne olacağı konusunda meraklandıramadı beni ama olsun kusursuz olmasını beklemiyoruk zaten ;).

En ucuza satın almak için tıklayın.  (19 Haziran tarihine göre en ucuz)
Daha fazla bilgi almak için tılayın. 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder