2 Nisan 2016 Cumartesi

Bookstagram nedir, nasıl başlanmalı? Ben nasıl yapıyorum?

Öncelikle hepinize merhaba, uzun bir aradan sonra tekrar beraberiz :D!

  Bir çok kişi bookstagram açmak istiyor ve bu konuda da başarılı olmak istiyor. Ben kendimi çok başarılı görmüyorum çünlü ben bir yıldır buralardayımve pek de bir takipçim yok. Takipçi sayınız başarınızı belli eder demek istemiyorum sadece eğe riyi bir şeyler yapmış olsaydım zaten insanlar beni takip etmek isterdi diye düşünüyorum. Az takipçim olmasına rağmen belli bir süredir bu işin içerisindeyim ve kendimde bu konuda konuşma hakkıda buluyorum, o zaman hemen konuya girelim.

Bookstagram nedir, nasıl başlamalı?
  Aslında ben 'bookstagram' demeyi sevmiyorum ama bir kere bir isim konmuş zaten :). Bookstagram kitaplarla ilgili instagram hesabıdır kısaca. Belli kuralları yok tabiki sonuçta bir sosyal medya aracı ama kullanan insanlar takip ettikleri kişilerin çok fazla, aşırı sayıda kişisel reklam yapmalarından hoşlanmazlar. Yani zırt pırt kişisel instagram, twitter hesapları, snapchat hesapları falan paylaşmayın ki insan rahatsız olmasın.

  Fotoğraflar çekmek herkes için farklıdır. Kimse sizden en profesyonel makinaları alıp fotoğrafınız bir profesyonel gibi düzenlemenizi beklemiyor. Kimse fotoğrafçı olmak zorunda değil. Fakat göze hoş gözükmesine dikkat etmekte de fayda var. Mesela ben genel olarak sadece fotoğraflarını beğendiğim hesapları takip ediyorum. Benim size önerim fotoğraflarınız telefonunuzda düzenliyorsanız belli bir uygulama kullanın ki bir bütünlük oluşsun. Ayrıca bir fotoğrafta en önemli şeylerden biri fotoğrafın netliğidir. Kimse piksellere bakmak istemez bence, yani azıcık uğraşıp telefonunuzun ekranına bir kere dokunsanız o onu netler zaten, çok da kalori kaybetmezsiniz ;) Veya fotoğraf makinesi kullanıyorsanız o malum tuşu yarısına kadar bastırıp birkaç saniye basılı tutarsanız makine onu netler. Bu arada lütfen fotoğraf boş durmasın diye evinizde ne bulduysanız kitabın yanına koymayın lütfen.

  Başka bir önemli konuda 'feed'. Feed bizim profilimiz oluyor arkadaşlar, yani fotoğraflarmızın bütününe deniyor. Yukarıda da belirttiğim gibi fotoğrafkarımızın efektlerini aynı yapmak feedimizin düzenli kalmasını ve güzel görünmesini sağlar. Eğer isterseniz çerçeve falan da ekleyebilirsiniz kenarları beyaz olunca da hoş gözüküyor.

   Düzeni hallettik gibi, şimdi sırada arkadaşlıklar var. Ben bookstagram'da çok iyi insanlarla tanıştım ve kendimi onlara çok yakın hissediyorum. Onların yanındayken kendimi çok rahat hissediyorum ve  bu çok güzel bir şey. Böyle arkadaşlıklar edinmek için öncelikle kendiniz olmanız lazım. Başkalarını taklit etmeye çalışmayın yoksa sahte arkadaşlıklarınız olur. Zaten sosyal medya olduğu için kendinizi daha rahat hissedersiniz. Sırf popüler diye her insana yalakalık yapmayın. İnsanların kişisel özelliklerini takipçi sayıları belirlemez, unutmayın. Eğer güvendiğiniz bir hesap WhatsApp grubu kurmak istiyorsa katılmanızı tavsiye ediyorum (herkese de numaranızı vermeyin dikkatli olun.), ben şahsen iyi arkadaşlarımı bu şekilde tanıdım. Veya kendinizde bir grup açabilirsiniz, zevkli olur :).

  Sponsorluk. Çok güzel ve de gururlandırıcı bir şey fakat ne yazık ki amacından sapıyor. Belli bir kitleye ulaştığınızda yayınevleri sizlere kitaplarını tanıtmanız için göndermek isteyecektir. Kabul etmenizi tavsiye ederim, daha da büyümenize katkı sağlayabilir. Fakat büyük yayınevlerine 'A' kişine kitap gönderdiği için size de göndermesini istemeyin. Bir sebebi vardır ki sizi değil onu seçmişlerdir. Oturup onu kıskanmak yerine hesabınızı nasıl daha iyi yapabileceinizi düşünün bence.

  Sponsorluğu kolaylaştıran faktörlerden biri de tur grupları. Tur grubu üç beş kişinin bir araya gelip genellikle yayınevi sponsotluğunda bir kitabı okuyup onu yorumlamasıdır. Aynı zamanda kitaptan seçilen bazı sözlerde photoshop uygulanarak tur hesabında paylaşılır. Sırf bedava kitap için önünüze ilk çıkan tur grubuna katılmayın, bakın kimler var grupta. İyi anlaştığınız, anlaşabileceğiniz insalarla beraber olun. Ben şahsen bir iki ay sonra dağılan tur grupları gördüm ve hoş bir izlenim bırakmıyorlar. Bizim tur grubu da 12 Nisan'da birinci yılını dolduracak :D.

Ben nasıl yapıyorum?

  Kendi hesap düzenimden kısaca bahsedeyim dedim, belki bir yardımım dokunur belki bir fikir veririm.

  Ben fotoğraflarımı Nikon'un D3100 isimli kamerasıyla çekiyorum ve VSCOcam isimli uygulamada düzenliyorum. Özel bir efekt kullanmıyorum sadece fotoğrafın ayarlarıyla oynuyorum.

  Şu sıralar yeni bir feed değişikliği yaptım ve direk kameradan çektiğim gibi paylaşıyorum yani çerçeve falan eklemiyorum.

  Ağustos gibi bir WhatsApp grubu kurdum ve hala devam ediyoruz. Çok güzel ve yakın bir ortam oldu orası artık.

  Yalan söylemeyeceğim bana Pegasus Yayınları gibi bir yayınevi kitap göndermedi ama arada kargolar alıyorum. Tabii bu kargoların en büyük nedeni tur ggrubumuz olan Kitap Avcıları. Bakmak isterseniz tıklamanız yeterli.


Eğer isterseniz daha detaylara inerek özel bir seri oluşturabilirm, hem belki bloga ve YouTube'a da değinirim. Yorum yapmanız yeterli :))
 

26 yorum:

  1. Merhaba,
    Ben de yeni bir bookstagram hesabı açtım. Henüz çözemediğim nokta şu ki paragraf aralarını ben ne kadar boşluk bıraksam da (enter ile) kaydete basıp tekrar baktığımda tam tersine iyice yazılar birbirine yapışık görünüyor. Telefonumdan paylaşıp oradan düzenledim, bilgisayardan düzenlemek istedim hiç öyle bir tuş falan göremedim. Nasıl yapıyoruz o afilli boşlukları, süslü düzenlemeleri biliyor musunuz? :)
    İnternette aradım, bulamadım. Benim bookstagramım "booksonmyshelff", oradan da yorum olarak fikrinizi yazabilirsiniz, şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Geç yanıt için üzgünüm; sanırım telefonun IPhone. Instagram'ın kendi yazma kısmı yerine telefonunun notlar kısmına yazarsan yazmak istediklerini o boşluklarla sonra kopyalayıp Instagram'a yapıştırırsan sanırım sorunun hallolur.

    YanıtlaSil
  3. Bookstagram açmak istiyorum fakat açıkçası biraz endişelerim var. Kitap okumayı cidden çok seviyorum ve okuduğum kitapları genellikle (spoiler vermeden) anlatıyorum. Benim sorunum fotoğraf çekememem. Cidden berbat fotoğraf çekiyorum ve nasıl düzeltirim bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda iyi bir BookBlog vs. Sahibiyle anlaşırsan bir süre senin için fotoğraf çekebilir. Zamanında ben biri için çekmiştim. O da benim reklamımı yapıyordu. Zamanla sen de öğrenmeye başlarsın.

      Sil
  4. Bookstagram açmak istiyorum fakat açıkçası biraz endişelerim var. Kitap okumayı cidden çok seviyorum ve okuduğum kitapları genellikle (spoiler vermeden) anlatıyorum. Benim sorunum fotoğraf çekememem. Cidden berbat fotoğraf çekiyorum ve nasıl düzeltirim bilmiyorum...

    YanıtlaSil
  5. Bookstagram açmak istiyorum fakat açıkçası biraz endişelerim var. Kitap okumayı cidden çok seviyorum ve okuduğum kitapları genellikle (spoiler vermeden) anlatıyorum. Benim sorunum fotoğraf çekememem. Cidden berbat fotoğraf çekiyorum ve nasıl düzeltirim bilmiyorum...

    YanıtlaSil
  6. cr ne demek?? mesela şu cr:senden önce ben

    YanıtlaSil
  7. cr şu an okuduğun kitap demek snırım(:

    YanıtlaSil
  8. instagram'da @kitapzede hesabını takip edebilirsiniz. bookstagram konusunda ufkunuzu açacaktır.

    YanıtlaSil
  9. İnstagramda @kitap.kurdu74 hesabını takip ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  10. İnstagramda @berylsbookshelf i takip ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  11. İnstagramda @lost_daydreamer ı takip ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  12. İnstagramda @bookshtc sayfasını takip etmenizi öneririm

    YanıtlaSil
  13. Merhaba!Benim de bir bookstagramım var yeni başladım sürekli farklı şeyler deniyorum gelistirmek adına mesela sadece kitap yerine yazar ve film de paylaşıyorum @_yagmurca.a sayfama bakıp öneri verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  14. Bookstagram Instagram da profesyonel hesapla mı açılıyor

    YanıtlaSil
  15. Buda benim arkadaşımın hesabı ona @ay ışığı bookyardımcı olursanız sevinirim işini profosyonelce yapıyor

    YanıtlaSil
  16. @birokusan hesabına da göz atmanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  17. Bende yeni açtım bir bookstagram hesabı bakıp fikirlerinizi söylerseniz çok sevinirim. @mavi_bekleyen

    YanıtlaSil
  18. Bu tur gruplarına nasıl ulaşabilirsiniz, yani nasıl girebiliriz?
    Bildiğiniz var mı?

    YanıtlaSil
  19. Bende yeni bir bookstagram hesabı açtım. Hâlâ eksiklerim var fakat kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Hesabıma bakmak ya da eksiklerimi söylemek isterseniz @_.serendipity._ hesabına bakabilir ve görüşlerinizi söyleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  20. Bunda bakarsnız fairy_ book

    YanıtlaSil
  21. sun_alones hesabına da bakar mısınız?

    YanıtlaSil