5 Ocak 2016 Salı

ELANTRİS- BRANDON SANDERSON// KİTAP YORUMU

Kitabın adı: Elantris

Yazarı: Brandon Sanderson

Türü: Bilimkurgu- distopya

Yayınevi: Akılçelen Kitaplar

Sayfa sayısı: 501

Çevirmeni: Can Sevinç

Goodreads puanı: 4,15/5

Benim puanım 5/5

 

 ARKA KAPAK YAZISI: 

ELANTRİS devasa, güzel, kelimenin tam anlamıyla parlak, güçlü büyülü yeteneklerini Arelon'un tüm insanlarının iyiliği için kullanan hayırsever varlıklarla doluydu. Ve bu tanrısal varlıkların her biri, Shaod'un gizemli dönüştürücü gücü onlara dokunmadan önce sıradan birer insandı.

Ancak on yıl önce, hiçbir uyarı olmaksızın, büyü çöktü. Elantrianlar buruşuk, cılız, cüzzamlıya benzer yaratıklara dönüştü. ELANTRİS'in kendisi de karanlık, pislikle dolu ve döküntü haline geldi. Shaod artık bir lanetti.

Arelon'un yeni başkenti Kae, halkının unutmak için elinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştıkları ELANTRİS'in gölgesinde kalıyor. Teod Prensesi Sarene, Veliaht Prens Raoden ile bir devlet evliliği yapmak için geldi. Karşılıklı mektuplaşmalarına dayanarak mutluluk bulacağını umuyordu. Ancak mutluluğun yerine prensin ölü, kendisinin ise onun dulu kabul edilmiş olduğunu gördü. Acımasız Fjordell bağnaz fanatiklerinin imparatorluk hırsı karşısında son direnen ülkeler oldukları için hem Teod, hem de Arelon tehdit altındalar.

YORUMUM:

İnkar etmeyeceğim; kitabın boyutunu görünce okumaktan fazlasıyla korktum ve çekindim. Üşengeç birisiyimdir ve normal olarak Elantris'i okumaktan da üşenmiştim. Eğer sizde benimle aynı hisleri paylaşıyorsanız bir kitabın sizi öldüremeyceğini idrak etmenin zamanı gelmiş demektir. O alt tarafı bir kitap, sadece daha büyük ve daha ağır. Ön yargınızı usulca bir kenara bırakın ve sakince ELantris'e başlayın çünkü sonradan, benim gibi, daha önceden okumadığınıza üzüleceksiniz.

Kitaba tek kelimeyle BAYILDIM. Ustaca kaleme alınmış, zekice kurgulanmış mükemmel bir roman Elantris. Ayrıca Elantris'in Brandon Sanderson' ın ilk kitabı olduğunu biliyor muydunzu? Ben @clockworklady'nin videosunu izlerken öğrendim ve küçük çaplı bir şok geçirdim. Brandon Sanderson'ın kaleminin çok iyi olduğunu elbet biliyordum fakat ilk romanın bu kadar başarılı olabileceği aklıma bile gelmezdi.

Raoden kusursuz erkek kalıbına tamamen uyuyor. Hayır, çok yakışıklı veya çok kaslı demeyeceğim. Güzel bir suratı olabilir fakat Raoden'in en iyi özelliklerinin arasına bile giremez çünkü onun karakteri gerçekten kusursuz. Raoden mükemmel bir lider. Spoiler vermemek için fazla detaya girmeyeceğim fakat bulunduğu her ortamda doğal olarak lider statüsüne yükseliyor ve kesinlikle yaptığı işte çok iyi. Harika bir lider olmasının yanı sıra çok da sadık birisi. Arelon'un halkı onun için pek bir şey yapmış olmasa bile Raoden onları ölümene dahi korur.

Sarene ise bambaşka bir mesele. Kesinlikle şu ana kadar okuduğum- bildiğim en güçlü kadın karakter. Hiçbir şekilde bir erkeğin korumasına ihtiyacı yok zaten bunu kitap boyunca da milyonlarca kez kanıtlıyor. Raoden'in kadın versiyonu da diyebilirim kısaca.

Hrathen'dan ilk başlarda her ne kadar nefret etsem de özellikle de son bölümde onu sevmeye başladım. Bu arada ben son 50 sayfaya kadar Hrathen'ı yaşlı bir adam sanmıştım fakat sanırsam o da diğerleri gibi genç :/ Hrathen, Fjorden'li bir gyorn ve Arelon'a ülkenin dinini Shu-Dereth'e çevirmek için geliyor çünkü Wryn'in kendisine verdiği görev bu. *Wryn peygamber gibi bir şey.* Bu arada gyorn rahipten de üstün bir seviye. Arelon'da Arel asıllı bir Derethi severiyle tanışıyor ve onu kendi yardımcısı yapıyor, bu şekilde Arelon'un dinini çevirme işlemlerini daha kolay halledebilir.

Okumanızı kesinlikle öneriyorum. Entrikalar ve aksiyonla dolu müthiş bir roman ve o kocaman romanın içinde kendinizi gerçekten de kaybedebilirsiniz :D.

Daha fazla bilgi için Kitap Avcıları'na bakmanız yeterli.

Satın almak için tıklayın. 

4 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Hey hooo! Ben bu yazarın Steelheart kitabını okudum tek. İyi bir yazar gerçekten.
    Bu arada ben de bir kitap avcısıyım :D
    Neyse, seni sevdim.. Sonraki yazında görüşürüz, sevgiyle kal :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu yeni gördüm çok üzgünüm 🙊🙊 Elantris'i okudum ben de sadece ama o kadar çok beğendim ki Steelheart ve Firefight'ı hemen aldım 😂 Elantris'i tavsiye ederim👍👍

      Sil
    2. Yorumunu yeni gördüm çok üzgünüm 🙊🙊 Elantris'i okudum ben de sadece ama o kadar çok beğendim ki Steelheart ve Firefight'ı hemen aldım 😂 Elantris'i tavsiye ederim👍👍

      Sil